onsdag 18 maj 2011

Ut och rasta barnen!

Nu var veckans båda prov avklarade, riktigt skönt! Fast nu är det bara dags att påbörja arbetet i Social omsorg och plugga till provet i Vård och omsorg... Hade tänkt skriva om kvinnofriden och jag hoppas att det blir bra och lärorikt!

Först av allt tänkte jag i alla fall gå en lång runda med barnen och mata ankungarna. Får se till att rasta av dem ordentligt nu, har haft så dålig tid för dem de senaste dagarna och det ger så sjukt dåligt samvete!

Iris kom precis ner från sitt rum. Hon brukar själv gå upp och välja kläder och sen brukar jag få ta strumpor för hon når inte översta lådan i byrån. Men idag kom hon stolt ner och berättade med inlevelse hur hon hade klättrat på lådorna för att kunna ta strumpor själv! Jag kände hur hjärtat började dunka i bröstet, tur att byrån sitter fast i väggen!! Det var så synd om henne, hon var ju så glad för att hon hade klarat det själv och det hade ju inte hänt något... Jag fick förklara att det var jättefarligt och att hon kunde ta en av sina stolar eller kalla på mig nästa gång. Hon såg lite ledsen och besviken ut, så himla jobbigt när de gör något som är farligt utan att veta om det och man MÅSTE banna lite för att det inte ska hända en olycka en annan gång! Jaja, hon är glad igen och klädkombinationer var helt okej, haha!

Nu ska jag ordna lite frukost till oss, sen får vi passa på att ge oss ut medan det är uppehåll, man verkar inet kunna lite ett dugg på vädret för tillfället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar