fredag 20 maj 2011

Äntligen freeedag!

Precis som de flesta andra så älskar jag fredagar! Idag verkar dessutom det härliga vädret vara tillbaka. Fast när jag och min vän Linda var små så tyckte vi att det optimala fredags-vädret var regn och rusk! Haha, det tyckte vi var mysigast!

Idag blir det till att göra lite av varje. Tänkte gå till stan direkt på förmiddagen och köpa present till "lillasyster" som ska ha kalas på söndag. Jaha, vad köper man till dagens ungdom?! Haha, jag ska nog hitta något... Som småbarnsmamma önskar man bara att affärerna skulle öppna klockan 7 på morgonen så att man slapp fördriva halva dagen innan man kunde ge sig iväg...

Iris ska få gå själv, hon börjar bli så duktig på det nu, ofta vill hon inte stå på brädan förrän precis på slutet. Känns som att hon blivit så himla stor på sista tiden, det senaste året har bara flugit förbi och det har varit så mycket fokus på lille Folkes utveckling. Men det händer väldigt mycket med ett barn mellan 2 och 3 år också! Hon är en väldigt bestämd dam som alltid kan allting själv! Tänk om det hade kunnat hålla i sig till tonåren med, att hon alltid själv ska få duka av bordet och alltid hjälpa till med allt hushållsarbete och laga mat! Det är väl önsketänkande...

Med risk för att bli tjatig så tänkte jag få lite skolarbete gjort i eftermiddag. Ikväll blir det rester. Kanske lite tråkigt, men samtidigt är det skönt att få ordentlig tid till lite familjemys och inte behöva stå i köket halva kvällen.

Ska förresten prova nya solskyddsfaktorn på barnen idag! Fick den med posten igår och idag kan den ju verkligen vara på sin plats. Blev tipsad av min vän Carolina om att de tycker den är jättebra! Ska visst gå in väldigt lätt i huden och vara helt kladdfri så att det inte klibbar fast en massa sand och så på huden. Återkommer när jag provat den ordentligt!


Proderm är det som jag köpt, fast faktor 30 till barnen

Update: Nu har vi provat! Iris tyckte först att det var jätteläskigt när skummet kom ut, men den var lätt och härlig att smörja in med och den gick snabbt in i huden. Nu är Iris hur mjuk och go som helst! Funderar på att beställa en 10a till mig själv. Har bara funnits 20 och 30 innan, men idag såg jag att det kommit 10 med! Perfekt ju, synd bara att jag precis beställt till barnen, då får man ju fraktavgift igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar