tisdag 31 maj 2011

Jag veeeeet...

Riktig dålig stil är det att inte blogga på såhär länge! Men nu är jag på banan igen och hoppas att de läsare jag lyckats skrapa ihop fortfarande finns kvar...

Hade mitt prov i Vård och omsorgsarbete igår, så nu väntar jag bara på att det ska rättas. Ikväll för jag förhoppningsvis betyg i Social omsorg och det är jag jättenervös för. Vi har haft en bokanalys, ett prov och ett arbete och jag vet bara vad jag fått på provet. Alltså har jag både bokanalysen OCH arbetet som kan påverka och jag vet inte alls hur jag ligger till! Jaja, inte mycket jag kan göra åt det nu, bara att vänta och se.

Sen är det dags att ta tag i verkligheten igen, man ska ju inte vara mammaledig för alltid! Ska ta och ringa ut till jobb idag och höra mig för lite hur det ser ut med jobb där till hösten och så. Hoppas att allt klaffar med mina behov!

Fast att jag inte varit så aktiv på min egen blogg så betyder inte det att jag inte läst andras! Här kommer två smakprov:

Towe skriver om sin vardag och visa att man kan ha BÅDE OCH! En härlig blandning av inlägg som kan handla om allt från mode till välgörenhet och däremellan snoriga bebisnäsor! Jag tycker det är så sjukt härligt med en människa som ger så mycket av sig själv men ändå inte sticker under stolen med sitt intresse för materiella ting. Man behöver faktiskt inte vara antingen eller! Helt klart en förebild för mig!

Egoina är där säkert fler som känner till. En helskön tjej helt enkelt som lyckats komma långt i bloggvärlden fast att hon INTE skriver om en massa bantningsmetoder osv... Jag vill speciellt uppmärksamma hennes inlägg om vackra, kvinnliga lår och hoppas att få se många av mina vänners lår i hennes blogg framöver!!

Idag står trädgårdsarbete på schemat! Med storleken på vår trädgård borde det ta typ max en kvart, men idag ska vi så i "växthuset" så det kommer ta lite längre tid. Vi måste även plantera om Iris ena solros. Hon fick så två frö i sin kruka på församlingshemmet och båda har grott. Tänkte att det är roligare för henne att få plantera om den ena än att vi bara ska dra bort den.

Nej, nu är det dags att rota fram lite frukost här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar