tisdag 24 maj 2011

Siktar på stjärnorna men når bara trädtopparna...

Är så sjukt irriterad på mig själv just nu! Fick mitt senaste provresultat i skolan nyss och jag fick "bara" VG på det. Det är väl inte så irriterande i sig, men anledningen till att jag fick det var att jag missat en sak helt som det kom en stor fråga på! Jag hade haft full pott på ALLA andra uppgifter (utom en där jag fick 1,5/2p), men denna frågan var på 12 poäng och jag lyckades bara skrapa ihop 2,5 på ren improvisation... Detta gjorde att jag fick 47/57p och MVG-gränsen var 50. Kan verkligen inte släppa det, så störigt!! Jag hade ju helt rätt på allt som jag visste att vi hade till provet, men så hade jag missat den där ynka faktarutan som fick mig att förlora hela 10 poäng! En liten tröst var dock att min lärare undrade vad fan jag hade hållit på med på den uppgiften, hon trodde först inte att det hade varit mitt papper hon höll i... Jaja, man får alltid hoppas att hon har ett visst överseende när hin sätter slutbetyget olch så får jag kämpa på extra med mitt arbete.

Imorgon har jag i alla fall något roligt att se fram emot. Då ska jag och min fina Linda gå och mysa på stan med småkillarna och äta mumsig Kina-buffé! Har en hel lista på saker som barnen behöver med, och sådan shopping är ju alltid rolig!

4 kommentarer:

  1. tycker du e jätteduktig ändå kajsa,,, Du har ju fått högsta betyg på allt det andra <3

    SvaraRadera
  2. Hallå, 47 av 47 är ju jättebra!!! :) Du SKA vara nöjd!

    SvaraRadera
  3. Jag menade 47 av 57 :)

    SvaraRadera
  4. Haha, Tack Bekki :) Känns lite bättre idag faktiskt :) Var så irriterad igår bara...

    SvaraRadera