måndag 2 maj 2011

Gräsänka

Martin är på fotboll med jobb, så ikväll är man gräsänka... Har precis fått båda barnen isäng och ska snart börja plugga igen. Har faktiskt kunnat jobba på riktigt bra idag fast att jag haft båda barnen hemma hela dagen. Jag har gjort hela min bokanalys på Svinalängorna och nu ska jag repetera andnings- och cirkulationsorganen samt dess sjukdomar till mitt prov imorgon. Det känns inte lika svårt som förra provet. Då hade jag på cellen, onkologi, nervsystemet och dess sjukdomar. Men det är dumt att vaggas in i falsk trygghet, bättre att repetera en gång extra!

Efter morgondagen måste jag verkligen ta tag i träningen igen! Jag slarvar alltid med både maten och motionen när det börjar närma sig prov... Lite förmycket "jojo" har det blivit för tillfället och jag blir så arg på mig själv då! Dags att ta i med hårdhandskarna mot de sista kilona, inte lång tid kvar till bröllopet nu!

På tal om bröllopet så börjar jag bli nervös över tygproverna jag beställt... Skickade efter till min klänning den 16/4. Sen dagen efter kom jag på att jag ju kunde beställa till Linda från samma stället, så då gjorde jag det. Fick hennes den 27/4 (de skickades från Tyskland), men mina har fortfarande inte kommit! Mailade dem idag, fast jag har ju fått reda på innan att de är ivägskickade, så de kan väl inte göra så mycket är jag rädd... Men jag måste verkligen kunna ta med mig dem till sömmerskan till helgen! Usch, hoppas de kommer imorgon!

Nu ska jag bara ta och fylla diskmaskinen, sen blir det böckerna resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar