söndag 8 maj 2011

Helgen

En liten resumé av helgen skulle kanske inte vara helt fel?

Igår blev allt mest bara fel... Först skulle Martin iväg på Funky Kidz med Iris och jag tänkte plugga lite medan Folke sov förmiddag. Så fort Martin stänger dörren om sig så börjar Folke skrika uppe i sängen, vilket typ aldrig händer annars! Jaja, så mycket hann jag plugga... Fick underhålla en gnällig kille istället.

När Martin kom tillbaka skulle jag sticka med mitt stora presentkort till Argus och handla underkläder till bröllopet. EN ENDA Balconette-BH med avtagbara axelband hade de!! Och den var så tråkig så klockorna stannade... Väldigt besviken knatade jag bort till Lindex istället. Fast där hittade jag faktiskt två olika set som var jättefina. Tog ett tag att välja där. När jag väl bestämt mig och kommit fram i kassan så frågar expediten mig om jag inte fått rabattkupongen. Jo, givetvis, den låg ju hemma i pappersinsamlingen eftersom jag bestämt mig för att köpa på Argus egentligen... Bara att lägga undan underkläderna och hem och hämta, det var ganska mycket rabatt man fick ju!

För att göra saken ännu bättre så somnade jag på soffan medan Martin nattade Iris (vid 19-tiden) och vaknade inte förrän han puffade på mig vid 23. Bra Kajsa!


Jaja, idag har i alla fall varit lite bättre! Åkte mot Malmö för att först träffa sömmerskan som ska sy min klänning och sen träffa gamla skol-tjejerna. Det senare blev tyvärr inställt under dagen... Körde faktiskt med svärfars GPS på vägen in och det var riktigt bra! Fick reda på direkt att där var en allvarlig olycka på motorvägen så jag blev skickad på en massa småvägar fram till Vellinge. Blev en riktig sightseeing, haha!

Klänningen börjar kännas mer och mer verklig nu! Först tog vi en massa mått och sedan åkte vi till Stoff och stil för att köpa foder. Väl där slutade det faktiskt med att vi gick lite bananaz och köpte tyg till hela klänningen, lite annorlunda än vad det först var tänkt, men kommer förhoppningsvis bli så himla mycket bättre! Det nya tyget vi valde kommer lyfta fram effekten jag vill ha lite extra!

Eftersom barnen är hos farmor och farfar och Martin är och spelar paintball så passar jag på att plugga en stund i lugn och ro. Sen blir det middag tillsammans när vi hämtar barnen. Men nu får jag som sagt ägna mig åt "Köttbullen Kalles resa genom mag-tarmkanalen"... Jodå, det underbara temat håller i sig på våra uppgifter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar