tisdag 17 maj 2011

Buzzadorkampanj: Jogolino Persika & Banan

I min första kampanj har jag fått möjlighet att prova Nestlés nya smak på Jogolino, Persika & Banan.
Jogolino är en mellanmålsyoghurt som är speciellt utvecklad för barn från 10 månader och uppåt. Den finns i två olika smaker utan tillsatt socker. Jogolino innehåller kombinationen av två nyttigheter: frukt och yoghurt. Den innehåller extra kalcium, något som är viktigt för små barn med växande skelett, samt magnesium och zink. Det ska vara lätt för dig att sätta ditt barns goda matvanor redan tidigt i livet. Därför tillsätter inte Nestlé socker i sin barnmat. Det framgår tydligt av innehållsförteckningen på förpackningen där alla ingredienser som finns i en produkt måste anges. Naturligt socker har en viktig roll i en balanserad kost och räcker som smaksättning i små barns mat. Till naturligt socker räknas laktos (mjölksocker) och fruktos och sackaros (fruktsocker). Jogolino är perfekt att ta med på utflykten, till öppna förskolan eller på resan. Den är skonsamt värmebehandlad och behöver därför inte kylförvaras. Dessutom är den praktiska förpackningen enkel att äta ur vilket även det gör den smidig att ha med i skötväskan.

Jag har provat Jogolino till Folke (11 månader) och är verkligen jättenöjd! För er som känner oss lite bättre så vet ni att han är otroligt kräsen och liten i maten, men när jag tar fram en Jogolino så slinker hela burken ner på direkten. Den är som sagt enkel att ha med sig i väskan och jag tycker den verkar mer mättande än bara fruktpuré. Även Iris (2½ år) älskar att få en till mellanmål ibland och det är perfekt att ha med en i väskan även till henne då hon ofta kan bli hungrig och kinkig när man är iväg.

Jag har redan buzzat Jogolino en omgång när jag var på Babycafé på församlingshemmet och fick bra respons även av de andra mammorna. Barnen slutade yoghurten direkt, fast att det var första gången det provade på den. Något av det roligaste var att ävan vi mammor var rörande överens om att den är riktigt god! Tillsist satt alla mammor och provsmakade!! Det behövs verkligen inget socker för att det ska vara gott, frukt är väl något av det godaste som finns?

Vad brukar du ge som mellanmål till ditt barn "on the go" och vad är det som gör att du väljer just det (smak, förpackningen, ingredienser osv)?

Tycker du det är kul att få testa på nya produkter och tjänster? Som Buzzador får du möjlighet att göra just det och det är helt gratis att gå med! Du blir erbjuden att delta i kampanjer som matchar dina intressen och om du kommer med i kampanjen får du hem varuprover eller fina rabatter. När du sedan testat på produkten eller tjänsten själv är det dags att "sprida ryktet" om den till dina vänner och bekanta. Läs mer på Buzzadors hemsida eller registrera dig direkt här! Följer du länken så ska mitt användarnamn dyka upp automatiskt som värvare, gör det inte det så är det yllet84 och jag blir väldigt glad om du anger det i så fall!

2 kommentarer:

  1. Hej vad jag har förstått när jag läst villkoren därifrån, så är detta inte gratis (man får ev betala någon avgift för produkterna) stämmer det?

    maila mig gärna privat eilenna.m@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    De flesta produkterna är gratis att prova på. Dock har jag även fått erbjudanden om köksmaskiner och dylikt där man fått dem till ett KRAFTIG reducerat pris. Saker som barnmat och skönhetsprodukter och liknande är dock gratis :) Och man väljer ju själv vad man vill anmäla sig till.

    SvaraRadera