tisdag 3 maj 2011

Dags att tänka om...

Har nyss kommit hem från skolan. Var där redan klockan 15 för att göra en prövning. Tror den gick riktigt bra! Sen gick jag en vända ner på stan för att ta mig något att äta. Blev Subway, tycker det är så himla gott där! Kände mig dock jättetöntig som satt där helt själv, kändes som stan var helt folktom. Efter det gick jag till HM och köpte 3 t-shirts och ett linne. Behöver som sagt verkligen uppdatera garderoben. Sen var det dags att gå tillbaka till skolan igen. Trodde att vi skulle ha ett litteraturseminarium och lämna in en bokanalys, men läraren hade visst bestämt sig för att det räckte med att lämna in analysen. Visst var det lite skönt att slippa, men det känns så onödigt att ha gått och varit nervös för något i onödan!

Jaja, det var lite skola det... Nu till det jag har gått och tänkt på. Har faktiskt tänkt på ganska mycket den senaste tiden, men en del av det är för privat för att tas upp här i bloggen. Kan väl säga att det handlat mycket om hur jag vill ha mitt liv framöver och om att jag inte vill ha en massa saker att gå och grubbla över och klaga på. Bättre att ta tag i problemen, fast att det kan kännas jobbig att ta första steget så känns det så himla skönt sen efteråt! Har upplevt den känslan två gånger nu på kort tid och jag ska verkligen jobba på att fortsätta på det sättet. Det jag har tänkt på mycket idag har en liten koppling till mina lilla shoppingrunda. När jag stod där i provrummet så kände jag faktiskt mig riktigt fin i de olika kläderna! Samma känsla hade jag när jag var iväg och provade brudklänningar för några veckor sedan. Jag vet att jag skrev senast igår att jag hade några kilon kvar till mitt mål, men det är där jag har börjat tänka om!

Vad är egentligen en siffra på en våg?! Jag tycker jag har börjat väga mig alldeles för ofta... Tvingar nästan mig själv att ställa mig på vågen varje måndags morgon för att se vad helgens "synder" har resulterat i för SIFFRA. Är det verkligen ett roligt liv?? Jag är normalviktig enligt mitt BMI, alltså finns det inga hälsomässiga skäl för mig att gå ner i vikt. Jag känner mig fin i provrummet och Martin tycker att jag är fin! Varför ska jag då hänga upp mig på dessa siffror? Handlar säkert i för sig mycket om att jag ligger runt 60-strecket, och visst ser det stor skillnad ut ifall ens vikt börjar på en 5a eller 6a... Men NEJ! Jag tänker inte låta några siffror ha makten över mitt liv längre. Jag tycker att jag är FIN när jag har kläder på! Tar jag på mig badkläder är det klart att där finns ställen som jag skulle vilja strama upp lite, men mot det är det bara gymmet som hjälper. Jag bryr mig inte om jag så går UPP i vikt för att strama ut de ställen där två underbara barn har satt sina spår på mindre än 2 år!

Jag vill ha en hälsosam kropp och ett hälsosamt liv, men där man givetvis får lov att njuta av godsaker och utan att kalla det för att synda!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar