lördag 21 maj 2011

Får jag lov?

Idag ska jag och Martin göra något kul! Vi ska gå på Workshop i BRUDVALS!! Visst, vi kan dansa lite vanlig vals, men det känns jättekul att lära sig riktig Wienervals inför bröllopet. Synd bara att jag inet kommer kunna öva på att dansa i min klänning, Martin ska ju inte så se den innan, men jag får väl försöka dansa med någon annan lång kjol i alla fall.

Det är lite svårt det där med bröllopsplaneringen över huvud taget... Vad man ska berätta och inte berätta. Martin ska ju inte få se min klänning innan och det är han som ska ordna min brudbukett som jag ska få av honom utanför kyrkan. Samtidigt så är det så svårt att avgöra vad man vill berätta för andra. O ena sidan så håller man ju på att bubbla över när man varit hos sömmerskan och VILL bara berätta för någon om hur klänningen ska se ut. O andra sidan så känns det inte rätt mot Martin att någon annan vet då heller och man vill ju att det ska vara en överraskning för andra med! Tur jag har min fina tärna Linda där som i alla fall får reda på ALLT!

Samma sak är det med övrig planering. Häromkvällen satt vi och bestämde lite om hur vi ville ha det i kyrkan. Vad vi skulle gå in och ut till och om vi skulle ha någon solosång och så. Det är också sånt som det är så roligt att berätta om för vänner sen, samtidigt som det också är roligt om det får bli en överraskning.

Även dukningen har vi pratat lite kring de senaste dagarna. Nu tror vi att vi vet precis hur vi ska ha det, men det är så svårt att veta hur det kommer se ut på riktigt sen. Det är en sak att ha måtten på bordet och kunna räkna lite på dukar och så, men man kommer trots allt ändå inte vet precis hur det blir förrän dagen innan bröllopet! Som tur är så vet ju inte gästerna heller hur vi tänkt oss det, haha! Tycker även det är svårt att veta hur mycket dekorationer som krävs. Man vill ju att vårt genomgående tema ska vara tydligt, det började ju redan i inbjudningskorten och ska följa genom hela festen, ljusgrönt, silver och pärlor! Jaja, i vilket fall som helst så blir det säkert helt perfekt när det väl är dags.

Vad hade/har ni valt för tema till ert bröllop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar