fredag 6 maj 2011

Fullspäckad men härlig dag!

Har haft en helt underbar dag med barnen idag! För det första så har jag saknat det varma vädret, och så kommer det äntligen tillbaka precis när vi har planerat en härlig utedag!

Efter frukost gick vi först till dagis och hämtade Iris "kompisar", Teddy och Giraffen. Kände mig som världens sämsta mamma som glömde dem där igår, men det var inget problem alls att sova utan. Sen mötte vi Carolina, Sarah och Susanne med alla tillhörande barn i stadsparken. Efter en dryg timmes lek och bus gick vi till Wärdshuset Gyllene Måsen och åt en superb lunch! Ovanpå det klämde vi varsin glass på Tant Gul. Carolina svamlade något om att man var tvungen att äta ordentligt så att man inte frös på badhuset sen... Jag nickade, log och tryckte in glassen, hon är en klok kvinna och hade säkert rätt!

Sen var vi hemma om en vända och bytte väskor. När Martin kom från jobb åkte vi raka vägen och mötte upp samma familjer, inklusive pappor, på badhuset. Hade en jättetrevlig kväll där med massa bus och lek. Nu är man inte liiite mör i kroppen alltså! På vägen hem stannade vi till och hämtade Kina-mat, Iris nya favorit!

Kort och gott, en underbart lyckad dag med trevligt sällskap! Är så kul att se sina barn leka med jämnåriga kompisar! Nu blir det film för mig och Martin... Vem tror ni somnar först?!

2 kommentarer:

  1. Visst är jag klok!! För du frös väl inte?? Det gjorde i alla fall inte jag!:)
    Tack för en underbar dag! Det gör vi gärna om snart igen!! /Carolina

    SvaraRadera
  2. Absolut! Du borde skriva en överlevnads-guide typ ;) Samma här, vi hade det supertrevligt!

    SvaraRadera