torsdag 19 maj 2011

Dagens planer

Sitter och väntar på att Iris ska vakna så att dagen kan komma igång på riktigt här. Ska hoppa in i duschen sen och försöka få lite fason på mitt tråkiga hår... MÅSTE verkligen färga utväxten snart, känns så himla tråkig just nu. Menmen, jag får ta det som en belöning sen när skolan är färdig, hade inte haft ro att sitta still hos en frisör så länge i nuläget!

Idag är det mycket som står på schemat, alltid kul! Först kommer några mammor och deras småttingar hit för lite fika och buzzning av Jogolino, ska bli kul att se fem små sötnosar sitta och mumsa på rad. Fast det lär väl sluta i kaos som det brukat göra när man ska få fem pluttar, på under året, att vara pigga och på gott humör samtidigt!

Kom precis på att jag även måste ringa och boka in ett studiebesök nu på morgonen med. Känns lite jobbigt att ringa innan man är så värst påläst, men samtidigt så har jag ju lite begränsat med tid till mitt arbete, så jag måste få till ett besök i nästa vecka.

I eftermiddag är det dags för församlingshemmet. Var inte där på babycafét igår eftersom det går magsjuka på Iris dagis och jag håller henne hemma då, och hon är ju lite förstor för att gå på babycafé. Fast idag blir det av i alla fall. Sen är det bara nästa torsdag också innan det är sommaruppehåll... Känns lite tråkigt, jag kommer ju inte vara föräldraledig till hösten längre, men jag ska försöka gå så ofta jag kan med barnen ändå!

Ikväll får det bli till att sitta med nya arbetet så att jag kommer igång ordentligt med det. Brukar försöka att ta en dags paus efter varje prov innan jag drar igång med nästa moment, men det är precis att man hinner det om man inte vill få det för stressigt med nästa sak. Bättre att sprida ut arbetsbördan lite, fast att det inte alltid är så kul. Blir lätta at man drar ut på det och får stressa ihjäl sig på slutet. Sen är man helt urvriden efter nästa prov, måste ta en paus några dagar... Och så är det en enda stor ond cirkel! Hoppas på en bättre start på höstterminen!

2 kommentarer:

  1. Tack för idag :) Undebar PAJ!! O Affe gillade Jogolino! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack själv vännen! Jag ska skicka receptet till er :) Kul att Affe gillade Jogolino, är så glad själv att jag hittat det till Folke :)

    SvaraRadera