fredag 6 maj 2011

Inte bra!

Insåg nyss att jag inte bloggat på TVÅ dagar... INTE bra! Fast det är väl lite så när det är nytt, ibland bara glömmer man det för att man inte är van. Jag har haft fyllt upp också, så det är kanske en liten ursäkt med.

I onsdags var det första babycafét på riktigt länge. Lite mysigt faktiskt, vi var bara fem mammor där med våra barn, så det blev mer att vi satt och pratade allihop tillsammans. Det blev en hel del bröllopsprat, och det är ju alltid roligt! Sen var det dags för Folke att sova lite middag, så jag gick till Polisen och hämtade ut barnens nya pass. Sååå himla gulliga var de!! Men helt ärligt, är det verkligen lönt att skriva ut längd på ett sånt litet barn?? Jag tycker det är bra att barn ska ha pass redan från födseln, det finns ju trots allt sjuka människor som gör sjuka saker nu för tiden... Men när de frågade hur lång Folke var trodde jag att det var ett skämt! 74 cm... Och det passat ska vara giltigt i 5 år, vad kommer den längden hjälpa när han kommer och ska resa med det året innan han ska börja skolan?!

Jaja, sen var det bara hem och byta vagn, hämta Iris på dagis och sedan gå och handla. Onsdagarna bli alltid en sådan dag när man kompletteringshandlar tycker jag... Mjölken är slut och man behöver kanske nått med inför slutet av veckan, men där datumet var för kort när man storhandlade på helgen.

Igår var det verkligen full rulle! Var först och lämnade Iris, sedan kom Angelica och Sanna hit med sina barn. Vi planerade lite inför en tema-fest vi ska på nästa helg! Ska verkligen bli jättetrevligt att gå på fest tillsammans och inte sitta och mammafika varje gång man ses!

Sen var jag ute en runda med grannens gosiga hund innan jag gick och hämtade Iris. Efter det blev det församlingshemmet igen och Iris var helt överlycklig, hon hade saknat det så nu när vi varit hemma och haft sjukstuga! Tyvärr fick hon lackfärg på sin fina Villervalla-tröja... Dumma jag tänket inte på att det klart inte är den vanliga färgen när det ska hålla att måla på teracotta-krukor! Gör allt som står i min makt för att få den ren just nu, nästa omgång bli nog med lacknafta... Hon älskar den tröjan och Folke har som syskonmatchar, så det var riktigt synd...

På kvällen åkte jag in till Entré med mamma. Hon ville köpa kläder till Folke till bröllopet som födelsedagspresent. Jag hade redan sett att de hade fina pojkkläder på Cubus, så vi stack dit. Nu har han en jättefin vit skjort-body och beigea finbyxor, precis som jag ville ha det! Tyckte den där bodyn var helt suverän! Fanns i massa andra utförande med, men vi tog klart den helvita. Sen ska han på fluga i samma tyg som Iris och Lindas klänningar. Han kommer bli sååå söt!

Nej, nu har detta redan blivit alldeles för långt... även denna dagen är fullspäckad, så jag får väl ta och starta med förberedelserna. Vad vi ska hitta på idag får ni i en resumé imorgon.

Just det, så glömde jag säga att jag kommit med i min första Buzzador-kampanj! Det blev Nestlés Jogolino! Ska bli jätteroligt! Men det får ni höra mer om sen när jag fått hem allt material.

Ha en underbar fredag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar