måndag 9 maj 2011

Ge mig några extra timmar på dygnet, tack!

Så himla mycket just nu... Har dåligt samvete för ALLT känns det som! Tre veckor kvar i skolan och på den tiden ska jag hinna med tre prov och ett arbete. Jag vet att tre veckor inte är lång tid och jag känner att jag på ett sätt att jag vill lägga så mycket tid som möjligt på studierna den sista tiden. Samtidigt så är jag ju faktiskt mammaledig och vill lägga så mycket tid som möjligt på mina barn... Känns jättejobbigt när man står i situationen att man måste välja vilka aktiviteter man ska gå på i veckan, hade mycket hellre bara gått på allt för deras skull! Sen så ska man ju hinna med att lägga tid på Martin och sina vänner med, får så dåligt samvete när jag väljer skolan framför vännerna.

Vet egentligen inte vad jag vill få fram med allt detta... Jag är inte ute efter en massa beröm eller nått, jag vill nog mest bara att folk ska veta varför jag har så dåligt med tid för tillfället. Men det är just bara tillfället, men tre veckor kan kännas som så himla lång tid när man hellre hade velat göra något annat!

Känns som att min tid står stilla, som att jag är bortglömd i en bubbla och att alla andra bara lever utanför den och hittar på en massa saker som jag missar... Hoppas jag snart kan sticka hål på min bubbla och slippa få dåligt samvete de få gånger jag tar mig ut och gör någonting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar