onsdag 11 maj 2011

En välbehövlig paus!

Ja, det har jag unnat mig idag! Lämnade Iris på dagis i morse, sen gick jag till församlingshemmet med Folke. Jättemysigt var det, inte så mycket folk denna gången heller. Synd i för sig kanske, men det kan vara skönt ändå när där är lite mer svängrum. Hade några ärenden på stan sen och gjorde sällskap med Carolina och Sarah och deras vän. Är så glad att jag träffat dessa härliga tjejer, finns inget härligare än att gå i bredd med barnvagnarna och ta upp hela gågatan, haha! Nej, men skämt åt sido så är det så roligt när alla barnen leker med varandra och vi mammor har så mycket att prata om.

Som jag skrivit innan så hade jag tänkt börja hämta Iris med ståbrädan på dagis. Gjorde det idag och det gick jättebra. När vi kommer hem är det mellanmålsdags och då brukar hon vilja sitta i soffan och äta frukt. Jag ordnade lite äpple och Proviva till henne och sen satte jag mig i köket och började ge Folke gröt. Efter en stund så tyckte jag det var väldigt tyst inne i vardagsrummet så jag gick in där och tittade. Jo, mycket riktigt, i soffan låg Iris och sov med sin lilla skål och en halv äppleklyfta kvar bredvid sig! Jaha, så bra gick det! Trodde verkligen inte att hon skulle kunna somna så rakt upp och ner, men det kunde hon tydligen...

Just det, innan jag hämtade Iris var jag och hämtade ut mitt första Buzzador-paket också! Slet upp det så fort jag kom hem och började läsa på i foldern. Tänkte börja lite smått redan imorgon! Ska försöka göra ett ordentligt Buzznings-inlägg här i bloggen med sen. Är inte någon Buzzador-blogg än, men man kan ju buzza här ändå! Tänkte ta ett steg i taget och prova på lite "vanlig" buzzning först...

Nu är det dags att återvända till verkligheten och dra fram skolböckerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar