söndag 1 maj 2011

Så var det söndag igen...

Vet inte riktigt vad jag tycker om söndagar egentligen... På ett sätt så brukar det vara så lugnt och skönt och man brukar "få gjort" lite sker här hemma. Men på ett annat sätt så betyder det att imorgon är det måndag igen och Martin ska jobba en hel vecka innan vi kan ha familjemys nästa gång...

Jaja, oavsett så har jag förhoppningsvis mycket roligt att se fram emot nästa vecka, så det gör inte så mycket! Fram till tisdag blir det dock inte så mycket annat än plugg för då har jag två prov att klara av. Resten av veckan hoppas jag på att kunna vara ute och vara lite mer social med barnen, får faktiskt vara nog med sjukstuga nu tycker jag! Hoppas verkligen att det värsta är över och att vi ska kunna få lite lugn och ro på den fronten nu i sommar i alla fall.

Igår firade vi lite Valborg med goda vänner! Jag har egentligen aldrig gillat Valborg som "högtid", inte ens på den tiden då man "borde" tyckt att det var jättecoolt och spännande, tyckte mest det var patetiskt... Menmen, vi körde vår egen barnvänliga variant med picknick och kubb-spel i parken hemmavid. Mina nya muffins hann precis bli klara och jag kan säga att de var MYCKET bättre än de första! Sen gick vi hem till oss och satt i trädgården och snackade och grillade. Hade köpt en massa olika sorters korv varav jag själv tyckte att de flesta var för starka... Till det hade vi potatisgratäng (den där färdiga i påse, såååååå GOD!) och sallad. Till efterrätt blev det "Hajk-bananer", dvs bananer med choklad i som man lindar i folie och lägger på grillen. Vanlig vaniljglass till och så himla gott det med! En trevlig dag blev det i alla fall tycker jag!

Nu ska jag krypa upp i soffan med mina skolböcker. Har inte ens kommit ur nattlinnet än, men det är ju som sagt söndag! Martin har tagit barnen och gått med grannarna till "storskogen", så jag får några timmar helt för mig själv! Fast att det kan vara mysigt ibland, när Iris vill vara med och läsa mammas bok och Folke sitter bredvid och tuggar i sig instuderingsfrågorna...

Hur brukar era söndagar se ut??

3 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig söndag. =). Våra söndagar brukar oftast innebär en att vi har en massa praktiska saker att göra. Eftesom vi legat sjuka fredag och lördag var här ännu mer att göra. =(. Är en del att förebrerda inför Alice 1-års kalas nästa helg =). Så vi har fixat i trädgården, klippt gräs, rensat ogräs, planterat, sått lite grönsaker och kryddor, storstädat inomhus och storhandlat. Ja just det mormor va här och fikade med och sen avslutade vi dagen med ett familjebad då alla va sååå lortiga. =) Hoppas vi ses i veckan och att vi alla får vara krya. Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Sofia Terkildsen1 maj 2011 kl. 21:13

    Har sovit i husvagnen i natt - ovant för barnen fortfarande, de somnade 21:50 och 22:20 - så det blev lite sovmorgon idag till 8:00 :)
    Sedan ut på plan och stoppa C från att klättra upp på alla karuseller och smutsa ner sig - gick inte så bra ;)
    Sen hem, mys och bakat muffins. Grym 3-års trotts med en liten 1-åring som ska kopiera ALLT storasyster gör :p Nu förstår jag 3-års trotts - det vi har haft innan är inget jämfört med detta :) Tur man hänger med i svängarna!
    Kvällsbad med båda barnen - C fick hålla duschslangen och blötade ner mig och hela badrummet :)
    Nu sover mina små älsklingar, min stora älskling jobbar och kommer hem någon gång i natt. En härlig söndag! :)

    SvaraRadera
  3. Sarah: Jag är imponerad! Gud vad ni har fått gjort trots att ni legat sjuka! Hoppas Alice får världens finaste kalas :)

    Sofia: Låter riktigt mysigt att sova i husvagnen, de kommer säkert vänja sig snart :) Trots suger verkligen musten ur en, man kan känna sig så himla värdelös ibland. Enda trösten är att andra (tyvärr) har det likadant!

    SvaraRadera