torsdag 21 juli 2011

Zombie

Igår var det fullspäckat schema! Dagen började på gymmet och på eftermiddagen blev det lite ärende på stan och fika med barnen. På kvällen hämtade jag upp två av mina systrar och körde iväg med dem för att träffa kantorn så att de kunde öva på sin sång till kyrkan. Det kommer bli så himla FINT!

När jag hade kört hem med dem igen så åkte jag till Linda för lite efterlängtad egentid. Det har varit så himla mycket på sistone, så jag behövde verkligen en kväll hemifrån... Vi började med att fixa lite med hennes bloggdesign och sen gjorde vi vigselprogrammet till kyrkan. Det kommer bli så himla fint, jag blev verkligen jättenöjd!

Sen kröp vi upp i varsin soffa och drog igång tredje säsongen av Greys Anatomy. Till detta serverades Ben & Jerrys samt chips och dippa. Helmysig kväll med andra ord!

Jag var väl hemma och i säng vid halv 12 ungefär, men tyvärr bestämde sig lille Folke för att mamma och pappa absolut INTE skulle få sova inatt. Så det blev väl ungefär 4 timmars utspridd sömn för mig i natt... Suck! Jag vankat omkring som en zombie hela dagen idag!

Gymmet hoppade jag över i morse. Istället kom lillasyster Boel hit. Hon avlastade mig med barnen en stund så att jag kunde sy lite på Iris klänning. När lunchen var nere bestämde jag mig för att besöka min älskade secondhand-affär här i stan. Har inte varit där på jättelänge! Vi trotsade regnet och promenerade dit... För att upptäcka att de hade semesterstäng från och med denna veckan och fyra veckor framåt! Så himla surt! Jag som hade längtat efter att göra lite roliga fynd...

Jaja, det var bara att vända hem igen. För att trösta oss lite så bjöd vi in två mammor på gatan och deras barn på våfflor, så det blev en väldigt trevlig eftermiddag ändå! Jag orkade verkligen inte ens tänka på att laga mat, så jag övertalade Martin att han skulle köpa Kinamat med sig hem, jag bara älskar det! Fast Iris var nog ännu gladare än jag. Så fort jag sa att pappa var och hämtade Kinamat så satte hon sig på sin stol och satt där och väntade hela tiden med sin gaffel i handen!

Båda barnen kom i säng tidigt idag och jag HOPPAS verkligen att Folke kommer sova gott inatt! Tänkte jag skulle sätta mig med Iris klänning en stund nu. Men jag packar ihop absolut senast halv tio... Imorgon måste det bli gymmet igen och så ska jag gå och köpa nya stövlar till Iris. Det trodde man liksom inte att man skulle behöva göra mitt i sommaren, men det verkar ju inte bättre!

Folke på promenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar