måndag 25 juli 2011

Back on track!

Helgen har verkligen varit full av aktiviteter! Som jag nämnde i föregående inlägg så har motivationen till att blogga inte varit på topp efter fredagens händelser i Norge, men någon gång ska man väl börja igen... Så här följer en liten snabbresumé av helgen.

I lördags åkte jag och Linda in till Malmö. Jag skulle gå på Make Up Store och få en Make Up-kurs inför bröllopet, men vi hann också med lite shopping på Polarn och Pyrets slutspurtsrea och en liten lunch på Hansa. jag blev verkligen jättenöjd med sminkningen, men nu gäller det att öva och öva för att kunna göra det lika fint själv på den stora dagen! Undrar när jag ska hinna det...

Jag på Make Up Store

På kvällen sydde jag färdigt Iris näbb-klänning och den blev sååå himla söt! Hon kommer vara den sötaste lilla brudnäbb som funnits! Önskar att jag kunde visa den, men vi vill försöka hålla en del hemligt fram till den stora dagen.

Igår stod jag mest i köket på förmiddagen känns det som. Jag tycker det är så HIMLA roligt att baka och göra efterrätter så det brukar bli så när vi ska ha gäster! Pappa och Frances kom förbi en stund mitt på dagen. Frances skulle hämta en klänning som hon ska ha på vårt bröllop. Jag sydde den till mig själv när Martins storebror gifte sig och jag tror att Frances kommer bli JÄTTEfin i den, det är verkligen hennes färger!

På eftermiddagen kom familjen Smith på besök. Barnen busade och vi grillade korv. Tyvärr fick vi sitta inne och äta... Men vädret har väl alla tjatat ut som samtalsämne så det behöver jag väl inte dra upp här också? Jag hade gjort egen potatissallad och så hade vi köpt coleslaw också, det är så himla mumsigt. Folke åt själv jätteduktigt! Med fingrarna i och för sig, men ändå! Korv, bröd och fetaost, hihi! Till efterrätt hade jag gjort egen vaniljglass och choklad och mandelspåns-maränger Till det serverade vi varma hallon. Tänkte lägga ut recepten, men jag glömde att ta foto och då blir det kanske lite tråkigt??? Inte lätt att få fram kameran när 4 barn busar runt i huset!

På tal om att busa runt så råkade Folke trilla och slå sina blivande framtänder i soffbordet! Usch vad det blödde och så ledsen han var!! Ringde tandläkaren direkt nu i morse och vi fick komma dit på en akuttid och få det undersökt. Jag brukar verkligen inte pjoska med mina barn, men detta såg verkligen inte bra ut när det hände. Tandis sa att det ändå såg ganska bra ut, man läker ju fort i munnen. Sprickorna var lite inflammerade, men det blir det alltid av ett så kraftigt slag. Det kunde vara att tänderna tryckts tillbaka lite, men han trodde att de skulle komma inom 1-2 månader. Om det inte kommit inom 3-4 månader så skulle vi höra av oss igen. Och de skulle kalla oss för en extra kontroll senare också. Känns skönt att få det dokumenterat i alla fall!

Vi skulle egentligen åkt iväg till vår sommarstuga idag och Iris dagiskompis skulle kommit dit och hälsat på. Detta krockade dock med tandläkartiden och vädret var ju inte så "sommarstugit" heller så vi ändrade på planerna lite. Det fick bli lunch här hemma med scones istället, men det var hur trevligt som helst det med.

Ikväll tar jag paus från syeriet och har passat på att lägga ut alla mina mammabyxor på Tradera istället. Imorgon tänkte jag dock börja klippa ut till Lindas klänning. Klippa är verkligen det allra tråkigaste när man ska sy! Menmen, det måste ju liksom göras det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar