onsdag 13 juli 2011

Bloggpress...

Ett tag sen sist nu... Har varit på semester med halva släkten i Italien i två veckor! Jättehärligt var det verkligen att komma bort från vardagen ett tag. Bara andas och umgås med min underbara familj! Det är så svårt att förstå ibland, att jag har Martin, att vi snart ska gifta oss framförallt att vi tillsammans skapat de två underbaraste barnen i HELA världen!

Märks på flera sätt att Folke börjar bli stor nu. Han kan leka själv hur länge som helst och är nöjd med det. Men han har också ett himla humör! Så fort han inte får som han vill så slänger han sig ner på golvet och skriker! Haha, undrar var han har fått det humöret ifrån... Jag har ju MITT kvar!

Iris har också tagit ett stort steg framåt, nu är verkligen de sista spåren av mammas lilla bebis borta och nu finna bara "stora" tjejen kvar! I Italien var det helt plötsligt dags att börja gå på toaletten och nu är det bara blöja på natten som gäller! Som vi har lockat och pockat innan, men hon har bara vägrat... Men sen plötsligt händer det, jag LOVAR! För tre veckor sedan så började jag undra om hon någonsin skulle lägga blöjan, och nu har vi nästan inga olyckor alls. Så hör detta alla ni som tycker att det känns helt hopplöst med era blöjbarn just nu!

Bloggpress som sagt... Kändes lite tungt att komma hem till den avstannade bloggen. Efter två veckors semester så kändes det som att man förväntades göra värsta inlägget med massa fina bilder osv och därför har det inte blivit något alls istället. Det kommer när det kommer! Först ska det drivas in bilder från resten av familjen och så ska det sorteras. Det får komma lite efter lite!

Nu i eftermiddag ska jag och Martin äntligen iväg och prata med prästen inför vårt bröllop, ska bli helt underbart! Ska skriva ihop det som vi pratat om hittills under dagen och så får vi väl höra lite vad prästen säger också om upplägget. Efter mötet så ska Martin iväg och titta på när MFF kvalar till Champions league så jag ska hem till svärföräldrarna och äta middag med barnen. Får se om Folkes nytillkomna fadder, farbror Robin, också dyker upp och busar lite!


Folke och Robin mumsar glass i Italien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar