måndag 18 juli 2011

Say cheese!

Min mamma var här idag och lämnade sin systemkamera i mina händer! Nu ska jag försöka bli kompis med den... Får se hur det går, har egentligen inte så mycket tid över för att lära mig något nytt för tillfället, men en liten stund då och då har man nog tid med. Oavsett om jag lär mig alla finesser eller inte så blir bilderna i alla fall mycket klarare och finare än med min vanliga kamera, så NÅGON nytta ska jag nog ha av den! Har fotat lite nu ikväll, får se om jag hinner lägga upp det senare ikväll eller kanske imorgon.

Ni som har systemkamera: Tycker ni att det var ett bra köp? Tar ni med er den så mycket som ni trodde när ni köpte den eller är det tungt och bökigt? Blir kvalitén på bilderna så mycket bättre så att det är värt det, både kostnadsmässigt och storleksmässigt?

1 kommentar:

  1. Jag hade satsat på en Canon G11 om jag vore du. Jag vet många bloggare som har en sådan och det är (om jag förstått det rätt) som en blandning mellan kompakt- och systemkamera. Ska ta riktigt bra bilder! Och en systemkamera är bara "kul" om man har lite olika objektiv och det kostar. Dessutom tycker jag personligen att det är riktigt jobbigt att ta med min systemkamera när jag ska någonstans. Både för att det är klumpigt och för att jag är väldigt rädd om den.

    Puss!
    /Syster

    SvaraRadera