onsdag 13 juli 2011

It's time to take a stand!

Ja, jag har bestämt mig!

Fast att mycket annat har upptagit mitt liv de senaste åren så är jag ändå i grund och botten KAJSA! Även om jag nu har valt att ända inriktning i yrkeslivet så utbildade jag mig ändå till biolog av en anledning, det var inte bara slumpen. Jag var aktiv Fältbiolog av en anledning, och av samma anledning så valde jag att gå över i Svenska Naturskyddsföreningen när jag blev för gammal för att fortsätta.

Från och med nu ska jag göra allt för att minska min och min familjs miljöpåverkan! Sånt gör man inte över en natt, det tar tid. Men det viktigaste är att hela tiden ha det i tanken och att steg för steg göra små förändringar och HÅLLA dem.

Och jag ska inte knipa käft längre, vad har jag blivit för mes egentligen? Jag är väl fortfarande den personen som stod på köpcentret, utklädd till troll och övertalade folk om att skänka pengar till Rädda Urskogs-projektet? Jag är väl fortfarande samma person som delade ut propaganda om att Störta King Edward för att upplysa om hur mycket bekämpningsmedel som går åt för att vi ska kunna frossa i vår "älskade" potatisfavorit?

Jo, jag är de personen fortfarande, men de senaste åren har fyllts av allt som hör en småbarnsmammas vardag till och jag känner att jag har tappat en hel del kunskap, men det går ALLTID att ta igen!

Så se upp framöver, ni kommer få det hett om öronen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar