fredag 29 juli 2011

Yesterday...

Igår var det först gymmet som gällde. För en gångs skull så hade jag förberett och lagt fram kläder till barnen och packat min väska kvällen innan. Det gick riktigt smidigt att komma iväg då faktiskt, helt fantastiskt va? Haha! Tyvärr har jag inte förberett lika bra tills idag, så det blir väl lika stressigt som vanligt när Iris väl vaknar...

På eftermiddagen skulle jag egentligen ha åkt iväg och provat min klänning, men det blev inställt. Pappa, som skulle varit barnvakt, hade redan hunnit komma, så det fick bli pannkaksfika och bus med barnen istället.

När Martin kommit hem så var det dags för mig att ge mig iväg hem till mamma. Hon hade bjudit mig och mina systrar på middag. Det blev paj med skinka, purjolök och ost, samt Sias Hallonglass till efterrätt. Detta sköljdes ner med en hög knäppa historier och minnen... Det värsta var nog när min ena syster berättade att hon varit så förbannad på sitt ex en gång så att han började blöda näsblod mitt i grälet av all nervositet! Efter att vi alla gapskrattat åt den historian fick hon så dåligt samvete att hon var tvungen att skicka ett förlåt-SMS såhär några år senare...!

1 kommentar:

  1. Haha! Det var den här historien jag använde när jag summerade vår kväll på facebook. ;o)

    SvaraRadera