onsdag 20 juli 2011

Ibland så...

Vissa dagar blir allt verkligen bara fel... Folke var jättegnällig i morse, det var knappt så att vi tog oss iväg till gymmet över huvud taget! Allt tar SÅÅÅ himla lång tid när man ska göra det med en 1-åring på ena armen. Tror att han är inne i en känslig period nu. Han är rädd att man ska gå ifrån honom hela tiden, om man går runt ett hörn så börjar han gråta när han inte ser en längre. Måste vara jättejobbigt för en sådan liten kille, men det är jobbigt för en mamma med... Får hoppas att det är en kortare period bara så att man kan ta dessa dagarna för vad de är och få det lite mer normalt sen igen.

Folke har fått ett himla humör också och vet verkligen vad han vill (och INTE vill). Om dörren till badrummet står på glänt så är det raka spåret in dit och börja leka med toalettborsten. BLÄ säger mamma! Och i morse så hittade jag honom halvvägs in i tvättmaskinen, och då var han jättearg för att han inte kom in helt! Ja, man får sig många skratt, men det är samtidigt så jobbigt att behöva banna honom och han får riktiga raseriutbrott ifall han inte får som han vill. Jaja, som sagt så är det väl bara en period. Jag tänkte i alla fall gå igenom och sortera ut bland alla leksaker vi har här nere. Det känns som att det mesta är lite för mycket "bebis" nu. Bättre att hämta ner lite saker från Iris rum som hon ändå inte leker med längre. Då får han kanske lite annat att tänka på än toalettborstar och tvättmaskiner!

Jaja, iväg till gymmet kom vi tillsist. Där upptäckte jag att min vattenflaska var borta! Åh, en sådan liten sak fick nästan min bägare att rinna över efter en sådan morgon! Jag tittade i "Upphittat"-lådan, hade kanske glömt den där igår. Där låg 4 stycken likadana! Verkligen bra att köpa gymmets egen flaska och sen inte märka den... Jaja, kändes inte så lockande att ta någon av dem, så det blev konditionsträning utan vattenflaska... Inte kul! När jag kom hem så stod den i hallen...

Nu har vi i alla fall kommit hem och fått ätit. Folke sover och Iris vilar framför Tingeling på TVn. Det är bara Tingeling som gäller för tillfället och hon längtar så mycket till hennes Tingeling-klänning blir färdig. Hon frågar varje morgon om jag har sytt på hennes klänning. Vi har grönt i vårt tema till bröllopet, så både Iris och Linda ska få gröna klänningar. Två kvällar till, sen är nog Iris färdig!

När Folke vaknar blir det en vända till stan. KappAhl har halva reapriset för medlemmar och jag såg att de hade trosor i Iris storlek. 12,50:-/par, som hittat ju! Jag hade köpt en hel hög till henne i Ullared sen innan, men där är flera som hon inte tycker är sköna att ha på sig, inte så lätt att veta i förväg ju. Men det är klart att hon ska ha trosor som hon trivs med, vi vill INTE ha några bakslag här!

Ikväll ska jag först köra systrarna som ska iväg och öva på sången inför bröllopet och sen ska jag hem till Linda för lite myskväll! Vi ska äta lite mumsigt, göra agendan till kyrkan, snygga till hennes blogg lite och sist men inte minst, börja se tredje säsongen av Greys Anatomy!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar