torsdag 28 juli 2011

Fullspäckat schema nu för tiden!

Usch vad jag har blivit dålig på att skriva! Sanningen är dock att jag har sjukt lite tid över för bloggen för tillfället... Jag försöker träna varje förmiddag, det känns verkligen som ett måste, både inför bröllopet och för framtiden. Det blir även en social stund för barnen att få komma till gymdagiset och busa med andra barn. De verkligen älskar att vara där och Iris får man riktigt dra där ifrån när det är dags att gå hem!

I tisdags så var vi ute hos Angelica och Frank och hälsade på. Iris och Folke ska ju sova där på bröllopet. Det kommer nog gå jättebra med tanke på att Iris ville stanna och sova där redan i tisdags!

Igår hade Martin bokat en av salarna på Friskis så att vi kunde träna mer på vår brudvalskoreografi. Det är inte helt lätt att öva in det i ett trång vardagsrum, så det var riktigt härligt att kunna ta ut svängarna lite! Dock känns det ändå som att det kommer vara stor skillnad att träna där helt själv och att väl framföra valsen på den stora dagen... För att inte tala om hur rädda vi är för att trampa på klänningen!

Jaja, efter valsträningen så åkte vi till floristen för lite konsultation. Åh, min bukett kommer verkligen bli precis som jag föreställt mig den!!! Bara längtar efter att få hålla den i mina händer och gå in i kyrkan tillsammans med Martin! Lindas tärnbukett kommer också bli helt ljuvlig. Den blir väldigt lik min, fast lite mindre och med en av färgerna utbytta mot en annan... Mer säger jag inte! Vi beställde snittblommor också till bordsdekorationerna. Även de kommer bli superfina. På kvällen mailade vi bageriet också och berättade om blommorna så att de kan matcha tårtan. Känns verkligen som att vi börja komma en bit på vägen nu!

Kvällarna går åt till sömnad i det här huset. Martin syr dukar och jag syr klänningar. Har planerat att bli så gott som klar med Lindas klänning i slutet av denna veckan, alternativt i början på nästa, ifall det kommer upp någonting som stör mitt lilla tidsschema.

Det var en liten resumé av vad som hänt de senaste dagarna. Funderar på att göra lite tidsinställda inlägg när jag väl har tid att sätta mig en stund. Så slipper det bli massa inlägg i en klump ibland och sen en lång tystnad... Vad tycker ni om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar