onsdag 14 december 2011

Sjukstuga...

Rubriken känns tyvärr inte speciellt unik för tillfället...

Folke har varit magsjuk i helgen och i måndags fick jag VABa med honom. Idag var det dags för jobb igen, men eftersom kräksjukan härjar hej vilt på dagis så kändes det inte jättekul att lämna dem där efter som Iris i alla fall klarat sig hittills. Martin kunde stanna hemma som tur är medan jag jobbade på förmiddagen, så fick vi mötas i dörren sen så att han kunde köra till jobb när jag slutat. Imorgon gick det dock inte att lösa på något vis, så vi får hålla tummarna för att de inte blir påhoppade av något de timmarna de måste vara där!

För övrigt så har det blivit en hel del julbak också. I helgen hade vi besök här av våra vänner och vi bakade pepparkakor med barnen och de fick dekorera vars ett pepparkakshus. Bilder utlovas senare! Tänkte även dela med mig av några julrecept som jag brukar göra som är så himla goda.

Nu är det snart dags för Arga Snickaren vilket är typ det enda programmet som vi följer på TV. Nackdelen med att jobba OB-tider är ju att man ofta är borta på kvällarna och har problem att följa med i serier och så. Räddningen blir Play-kanalerna på datorn och DVD-boxar. Skönt att slippa en massa reklam dessutom! På tal om datorn så måste jag skryta lite om min fina dotter som faktiskt lärt sig att styra och klicka med musen! Nu kan hon stolt välja program själv och klicka igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar