fredag 2 december 2011

Ännu mera bröllop...

Kom på att jag inte berättat om det jag sydde själv till bröllopet! Har ju bara lagt upp bilder på min långa klänning innan, som jag hade i kyrkan och under början av festen. Jag hade själv bestämt precis hur den skulle se ut och sedan fått den uppsydd av en väns storasyster. Den klänningen var dock inte speciellt dansvänlig så jag sydde en egen att byta om till senare under kvällen. Resultatet blev en kort klänning i naturvit brudsatin. Lite Rockabilly-inspirerad med svart skärp och massa svart tyll under kjolen! Till den hade jag svarta, satinklädda ballerina för att kunna dansa riktigt ordentligt. Vad tycks?


Jag sydde även Iris näbbklänning. Det var egentligen en hellång modell men jag tyckte inte det passade till en treåring och inte på sommaren heller för den delen, så jag sydde upp den så den blev kortare. Tyget är ljust limegrön taft som jag beställde från Tyskland. Visst var hon underbart söt? Det gulliga diademet hittade jag på Åhléns efter mycket om och men!



Det var lite svårare att klä Folke, speciellt med tanke på att han bara kröp då (ja, det gör han ju nästan fortfarande med...). Tänkte mig först en väst i samma tyg som Iris klänning, men det var svårt att hitta ett så litet mönster... Dessutom hade jag föreställt mig att han skulle ha hängslen och då hade de ju inte synts under västen. Det fick bli en söt liten fluga istället och jag blev riktigt nöjd med den fast att jag improviserade hej vilt! Fick till och med sy en annan i rosa till några vänner som skulle gifta sig strax efter oss.

2 kommentarer: