fredag 17 juni 2011

Time flies...

Inte ofta man hinner med att skriva... Får köra en resumé från den gångna veckan!

Hade en del Tradera-auktioner som gick ut i söndags, så det har varit en hel del packande och pendeltrafik till postlådan. Nu var det mammaklädernas dags att säljas av. Har inte sålt vuxenkläder innan, men det gick också bra! Blev toppar denna gången, så ska jag lägga ut byxor nu på söndag.

I tisdags var det utedag med öppna förskolan på Dalabadet. Vädret var lite växlande, men på det hela taget blev det en riktigt lyckad dag och Iris fick busa av sig massa med sina kompisar Elias och Clara!

På onsdagen blev jag bjuden på mamma-träff hemma hos Carolina. Kändes "konstigt" att träffas när de stora barnen var på dagis. Vi pratade lite om det, att det märks nu att de små börjar bli stora de med. Innan har de liksom bara fått hänga med när de stora ska leka, men nu kryper/går de också omkring och roar sig på sitt sätt. Tiden går så himla fort, fattar knappt var det senaste året tagit vägen! För att återgå till mamma-träffen så bjöd Carolina på en jättegod pastasallad som jag bara MÅSTE få receptet på! Efter det blev det jordgubbar och vaniljglass. Mina älskade jordgubbar! Får nog köpa en liter till idag, lite fredagsmys när jag är gräsänka.

Igår var Iris på dagis för sista gången innan sommarlovet. Jag frågade henne om hon ville ha någon fin klänning på sig. Men NEJ, hon skulle ha sin Barca-dräkt var hon väldigt bestämd med! Zlatan skulle hon vara och spela fotboll med Emil! Hon hade med sig paket till sina fröknar med. De fick varsin kokbok med recept och tips på hur man kan använda alla nya kryddor som kommer in i affärerna från världens alla hörn!

Efter lämning gick jag och Folke till stan för att möta upp Linda och Affe. Handlade doppresenter till lille Ebbe som döps på söndag. Tycker doppresent är så svårt... Slutade med att jag köpte något som vi själva hade blivit glada för, då har man ju liksom gjort sitt bästa tycker jag! Vi alslutade med en minifika på Espresso house så att pojkarna skulle få äta lite. Jag drack en Frapino tycker de är så himla goda! Synd bara att det så ofta är slut på de olika smakerna här i stan...

Slutligen så var jag iväg och provade lite med sömmerskan som ska sy min brudklänning! Känns så himla roligt att kunna påverka så mycket själv! Allt från att välja modell, tyg och precis hur allt ska se ut! Tänk att hon har ritat den precis efter mina önskemål!

Idag ska jag och barnen ge oss iväg och handla inför Folkes kalas imorgon! Sen ska vi baka lite och städa... Martin är ute med jobb ikväll, så jag ska försöka få gjort som mycket som möjligt nu på dagen så att jag får lite egentid sen ikväll! Får se om det som sagt blir jordgubbar eller om jag slår på stort och köper Ben&Jerry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar