torsdag 23 juni 2011

Midsommar på ÖF

Mycket att göra på sistone, åker ju snart på SEMESTER!

I tisdags var det midsommarfirande på ÖF. Vi var där ganska tidigt, så barnen busade av sig inne i stora lekrummet innan det var dags för midsommardans och fika. Det kändes kul att barnen fick träffa alla sina kompisar och leka, tar ett tag innan vi ses igen ju. Iris fick busat med Clara och Elias och Folke röjde med Alfred och William. Det lilla huset på ÖF är verkligen populärt!! Får verkligen se till att bygga en lekstuga till barnen när vi flyttar till hus med större tomt.

Midsommardansen blev en svettig historia med en liten kille hängande på armen och Iris som ville hoppas och dansa jättemycket med mamma men dessutom ha full fokus på sin kanelbulle som hon norpat åt sig i förväg... Men jag tycker faktiskt att det är framsteg av mig att ha tagit NÅGRA bilder över huvud taget!

Efter dansen var det knytkalas och ÖF hade själva fixat jordgubbstårtor! Jag hade gjort ett litet provbak inför Affes 1-årskalas! Det blev chocolate chip-muffins. Jag valde att ha i Willys mörka choklad med päronbitar och det blev supergott enligt mig! Linda hade nämligen önskat sig några muffins med grön frosting på och då tyckte jag att det passade med lite päronsmak i. Jag utelämnade dock frostingen i tisdags för det var helt enkelt för kladdigt och omständigt att ta med sig till en sådan tillställning... Men de kommer bli jättefina till Affes födelsedag! Jag är så glad att vi hinner hem från semestern för att vara med och fira honom!

Storasyster visar hur man gör!

Folke leker i huset

Mammas lille blomsterpojke!

1 kommentar: