måndag 13 juni 2011

Jo, jag lever...

Har varit mycket den senaste tiden, på alla plan... Men nu är jag tillbaka!

Har varit en riktigt härlig helg! I fredags tog "lillasyster" studenten och det bjöds på underbar mat och tårta på Bellevuegården i Malmö. Grattis Kristina till toppfina betyg och hoppas du kommer in på Sjukgymnast-programmet till hösten!

På lördagen fixade vi lite här hemma med renoveringen av Folkes rum. Ska snart börja lägga upp lite bilder, men det har inte hänt så mycket än. Största jobbet har varit att tömma rummet på allt som stått där innan. Vi har haft det som kontor... Men nu är nästan allt ute och Martin har börjat spackla lite.

Efter lunch körde vi hem barnen till farmor och farfar för nu var det dags på VUXENKVÄLL!! Riktigt lyxigt att kunna stå och göra sig i ordning i lugn och ro utan att behöva dela med sig av både smink och plattång till nyfikna barn... Sen var det dags för förfest hemma hos Carolina och Oskar. De har en helt underbar trädgård med stort trädäck och jättefin pool! Vi hade bjudit med Daniel och fick nu även träffa Carolinas lillasyster och granne. Ett riktigt härligt gäng blev det fast att de flesta aldrig hade träffats innan! Mååånga drinkar senare gick taxin mot Törringelund och vi slog klackarna i taket till Danne Stråhed och Perikles. Vi hade verkligen den roligaste kvällen vi haft på SJUKT länge! Härligt att hoppa ur taxin här hemma i soluppgången, krypa ner i sängen och ta en härlig sovmorgon!

Efter några timmars sömn var det dags att hämta hem barnen. Åh vad man saknar dem när de är borta! Sen bar det av hem till Carolina med familj igen för att hämta massa kvarglömda saker och bada i poolen. Iris och Clara lekte så fint med varandra. Det är så härligt att se nu när de blivit så stora och liksom leker "på riktigt" med varandra! Längtar tills att vi också flyttar till hus med större trädgård så att Iris kan få det lika mysigt som Clara har det hemma hos sig...

Måste även berätta att jag blev SÅ stolt över Iris! När vi var i poolen och badade så sa hon plötsligt att hon bar kissnödig. Så jag lyfte bort henne och då sprang hon direkt bort på gräset och kissade! Min duktiga lilla tjej! Så har hon aldrig gjort innan! Hon kunde ju lika gärna ha valt att kissa i vattnet, men det ville hon inte. Hoppas att vi äntligen är på gång när det gäller att bli torr nu!

På eftermiddagen så kom min pappa och Frances hit för att fira Folke i förväg. De är på semester nästan helg när han ska ha sitt kalas. Han fick en superfin Kånken-ryggsäck precis som vi önskat! Det fick Iris också när hon fyllde ett. Jag har fortfarande kvar min egen från när jag var liten och den är i hur bra skick som helst fortfarande! Hoppas att mina barns kommer hänga med lika länge. Nu måste vi bara börja köpa tygmärken åt dem när vi är ute på olika ställen. Min är full med märken så jag får inte dit fler nu! Ska lägga upp en bild på den någon dag!

Söndagen avslutades med årsmöte i Samfällighetsföreningen och Martin valdes till revisor. Revisionen ska tydligen vara en väldigt trevlig (och våt...) tillställning, så det ser han fram emot, haha!

Det var visst en hel del som vi hann med denna helgen, ser helt galet ut nu när jag sitter och skrivet det! Idag är Iris på dagis och Folke har varit på Lasarettet och röntgat lungorna. Han har ju infektionsastma och de ville ta en lungröntgen för säkerhets skull. Han var verkligen superduktig och började inte gråta förrän precis på slutet så det var skönt för då kunde jag ta upp honom direkt.

Nu ligger han och sover middag och jag har tagit en dusch i lugn och ro. Får väl gå och väcka honom nu så att vi kan hämta storasyster på dagis. Sen blir det till att röja upp i huset efter helgen, all disk gick inte in i maskinen igår så en del står kvar och väntar på mig... Och så ska vi plantera smultronen som vi köpte i helgen och även hitta ett bra ställe till petuniorna jag fick av Oskar. Riktiga vuxenpoäng att gräva upp och byta växter med varandra... Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar