torsdag 23 juni 2011

Tantvarning?

Igår var jag på mitt livs första fotvård! Tantvarning? Haha, det verkar som att man helt plötsligt har kommit in i den åldern där alla bekanta smyger iväg på fotvård utan att berätta om det... Det är väl bara att inse att kroppen inte är 19 längre, även ifall man faktiskt kan känna sig så i huvudet ibland!

I vilket fall så blev jag positivt överraskad, fast att jag fick värsta chocken när hon plockade fram skalpellen! Ingen liten fotfil här inte!

Plastmoster Pernilla var jättegullig och ställde upp och gick en sväng med barnen i stadsparken så att jag bara kunde njuta och bli lite bortskämd en stund! Stackaren hade fått massa sneda blickar när hon gick där, 17 år gammal, med en syskonvagn... Hemska människor som alltid ska "misstänka det värsta" och dessutom vara så dömande! Vad är det som säger att hon just INTE bara är snäll och ställer upp som barnvakt?? Och dessutom tror jag att hon kunde varit en hur bra tvåbarnsmamma som helst ifall det hade varit det som hon velat. Jaja, nog med bitterheter!

När jag var färdig så gick vi och köpte glass och Linda och Affe kom och mötte upp oss. Iris åt en mjukglass som smälte iväg helt för henne och då ville hon inte ha den längre för hon sa att det var vatten nu, hon är så söt! Blev även en liten tur ner på Clas Ohlson och sen en vända till lekplatsen i Stadsparken, den är så himla bra tycker jag! Kunde dock varit lite fler bänkar, men man kan inte få allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar