tisdag 26 april 2011

Var ska man börja?

Alltid så svårt när man startar en ny blogg! Antar att det är lika bra att bara köra rakt på. De flesta som kommer läsa, i alla fall till en början, vet ju ändå det mesta om mig och mitt liv.

Idag var Iris med om sin första utflykt med dagis! De åkte buss ut till ett av barnens mormor ute på landet och allt var SÅ spännande. Hon har pratat hela helgen om att hon skulle ut och åka buss och vad hon skulle ha med sig osv. Verkar inte som hon blev besviken i alla fall trots allt!

Folke har varit på sin 10-månaderskontroll på BVC. 250 g upp på två veckor, men han viktkurvan ser fortfarande inte speciellt bra ut. Men hans "dippar" motsvarar ändå exakt de tillfällen då han varit riktigt sjuk, så det var ändå inget akut problem. Givetvis så var han för krasslig för att få sin MPR-spruta, så vi fick en ny tid i nästa vecka. Hoppas bara att han får vara frisk nu ett tag när sommaren snart är här! Just det verkar dock vara nästa problem... Börjar misstänka att han har pollenallergi. Ska ringa barnmottagningen imorgon och höra vad de säger. Ska egentligen inte dit nästa gång förrän den 1 juni, men det känns så länge att vänta till dess.

Nu ska jag dra igång middagen här hemma, stuvade makaroner blir det, en riktig "Tisdags-klassiker" när Martin kommer hem sent och jag ska iväg till skolan. Som tur är är det sista veckan nu när farmor måste komma hit och "skarva" mellan att jag går och han kommer hem!

Så, det var allt för idag, tack och adjö :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar