torsdag 28 april 2011

Förmycket att göra...

Ja, det har jag verkligen just nu!

Till att börja med har jag två prov på tisdag i nästa vecka... Först ett i Medicinsk grundkurs och sen ett muntligt prov på en bok vi ska läsa i Social omsorg. Som tur är så är boken bra, men man ska ju ändå ha TID! Svårt att få till en lugn stund när det ska lämnas och hämtas på dagis och däremellan ska Folke få sin tid med. Och alla dessa måltider som tar en EVINNERLIG tid med mina barn...

När det gäller bröllopet så har vi ju i alla fall fått iväg inbjudningskorten nu! Men det är så sjukt mycket kvar att göra ändå... Vi måste ta tag i att kolla upp var vi ska köpa tårtan. Fast det ska klart bli mumsigt att åka på provsmakning! Sen är det alla dessa klänningar som ska sys också, sy provklänning, prova provklänning, justera provklänning, sy riktigt klänning och hoppas att det blir bra! Hittills har jag sytt provklänningen till en av totalt fyra klänningar jag ska göra, får VERKLIGEN hoppas att resultatet blir bra!

Längtar verkligen tills att skolan är slut för terminen och vi åker till Italien! Känner att jag behöver komma bort från allting och ta en paus ett tag. Bara vara med min underbara familj, sola, bada och äta god mat. Ska bli så härligt!

Nu ska jag sätta mig med skolböckerna en stund. Hoppas att Folke kan underhålla sig lite själv. Han är så söt när han kryper runt i vardagsrummet, BAKLÄNGES! Haha! Han blir så arg när han backat in i ett hörn och inte kommer därifrån! Hoppas han snart får kläm på att krypa framlänges istället. Men som sagt, det ser bara SÅ gulligt ut när han kryper helt perfekt, fast baklänges istället för framlänges!

4 kommentarer:

  1. Hej vännen. Som jag sa i telefonen innan så förstår jag inte hur du orkar och hinner med allt. Jag är väldigt imponerad! Du får njuta massor av sommaren och er semester. Tur du har den att se fram emot. Jobbar du något i sommar? Kram
    kram från Sarah

    SvaraRadera
  2. Hejhej! Jo, men som sagt, det är verkligen på gränsen att det går ihop ibland... Men som tur är så är det ju bara tillfälligt att det är såhär :) Har bestämt att jag i alla fall INTE ska hoppa in och jobba i sommar, det hade inte gått ihop... Tycker du är så duktig som är inne så mycket redan! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Sofia Terkildsen1 maj 2011 kl. 21:29

    Planera in ett besök på "Mimmas" i Vellinge. Fromage-tårta som är lätt i smaken och så god. Hade skogsbärsmak på vårt bröllop och passionsfruktsmak på Elins dop :)Bara åka dit och provsmaka fromagen var super-gott!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Sofia! Vi har kort från en i Vellinge som vi tänkt kolla hos, undrar om det kanske är samma... Kul ska det blir i alla fall, och gott! :D

    SvaraRadera