lördag 30 april 2011

Fredagskvällen

Martin kom hem lite tidigare igår. Så himla härligt, speciellt när det är fredag. Jag hade precis avslutat ett misslyckat muffinsbak och vi kunde börja laga middag tillsammans istället!

Alltså, jag måste försvara mig lite när det gäller muffinsbaket, står det Philadelphia i receptet, så använd Philadelphia, inget annat!! Min cheesecake-smet blev helt rinnig och inte alls så stadig som den blir när man använder riktigt Philadelphia...

Jaja, i vilket fall så blev middagen jättegod! Vi hade kassler och ananas med ett täcke av vispad grädde med chilisås och curry. Till det blev det ris och en god sallad.

När barnen kommit i säng så hade jag en liten "skämma bort mig"-kväll. Duschade med min Kings & Queens-duschtvål som jag fick av grannarna i födelsedagspresent. Peelade även ansiktet och gjorde en återfuktande ansiktsmask. Sen smorde jag in mig med Body Butter, även det från Kings & Queens, och till sist gjorde jag ett fotbad och målade naglarna! Riktigt härligt var det!

Nu låter det kanske som att detta var värsta långa "spa-kvällen", men en småstressad småbarnsmamma som lyckats bygga upp ett visst mått av effektivitet under de senaste åren, klarar biffen på runt en halvtimme...

Sedan såg vi "Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief". Var väl lite överdriven tyckte jag, man fick ingen riktig känsla av den. Martin somnade, det säger väl en del...

Gick "All in" med gårdagens tema "Brittiska kungahuset", Queen Elizabeth Sugar blev det!
Luktar faktiskt socker, hur konstigt det än låter!

2 kommentarer:

  1. Shit Kajsa! En HALVTIMME! Det är ungefär så lång tid det tar för mig att förflytta mig in i duschen! Kanske därför jag bara hinner raka ett halvt ben i taget ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, okej då... Det tog kanske en timme då... :P

    SvaraRadera