söndag 6 maj 2012

En härlig fredag trots allt...

Fredagen började ju som sagt inte så roligt... Martin åkte med vår lilla kanin till veterinären för avlivning. Som tur var så tog Iris det inte alls så hårt som jag hade föreställt mig! Hon pratade mest om det och undrade en massa, bara att försöka svara på alla hennes frågor...

Jag hade planerat upp dagen med fullt av aktiviteter för att avleda tankarna, så först gav vi oss iväg till Stadsparken för lekplatshäng. Iris klättrade massa på klätterställning och Folke la all sin energi på kasebanan (=rutchkanan för er som inte är från Trelleborg!). Han är verkligen helt galen när det gäller den kasebanan! Jag får absolut inte hålla i honom när han klättrar upp och dessutom vänder han sig om hela tiden för att kolla så att jag inte håller en hand beredd i luften bakom honom heller! Sen svingar han sig ut i full fart! Usch ja, man är ganska klen i nerverna efter en kvart där med honom... Efter massa bus och lek så fick Iris välja var vi skulle fika. Valet brukar stå mellan "där uppe på Valen" och "Vattentornet i det lilla huset". Denna gången blev det det första (=Espresso house). Precis som vanligt skulle barnen ha varsin hallonmuffins och Iris valde ut en smoothie som hon tyckte såg smaskig ut. Måste säga att de har så himla trevlig personal där som alltid stället upp med en massa extra muggar och sugrör och så så att barnen kan dela på drickor och liknande! Efter fikat så blev det en vända i leksaksaffären och på Tiger för att skaffa lite nya utomhusleksaker, allt för att skämma bort lite extra idag!
Dags att byta bakgrundsbild på Ajfånen! Detta var den gamla...
... och detta blev den nya! Lite härligare känsla, men lika gulliga ungar :)

Sen fick det bli en runda hem och vila lite innan det var dags för nästa äventyr! Martin skulle på kickoff med jobb, så jag passade på att ta barnen med mig och åka till stallet och titta på när de löshoppade med hästarna! Iris var verkligen i himmelriket och ville står nära, nära staketet när hästarna dundrade förbi! Ni kan titta på video här. Folke tyckte nog att katten som ville ha hans korv var kvällens höjdpunkt... Haha! Hem kom jag sen med två trötta, men nöjda barn. Inte svåra att natta precis! Själv stupade jag också i säng så snart de somnat och jag plockat undan lite!

Mums med korv!
Fin kisekompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar