torsdag 31 maj 2012

Barnkläder och barnkläder

Det är nog omöjligt att missa att jag är helt tokig i barnkläder. Framförallt gillar jag Meandi och Polarn och Pyret då jag tycker att de har fina unisexkläder med härliga färger och tryck och som dessutom håller hög kvalitet så att lillebror kan ärva av storasyster och att jag sedan DESSUTOM kan sälja det vidare för en bra slant sen.

Häromkvällen i skolan var vi några mammor som började prata just barnkläder och då säger en av tjejerna att om jag bara måste spana in Pomp de Lux kläder. Jag kände igen namnet men hade inte sett deras kläder direkt någon gång, så jag spanade in deras hemsida när jag kom hem... Kan bara konstatera att smaken är ju olika! Givetvis klär alla sina barn som man själv vill, men detta var verkligen inte något för mig... Vuxenkläder i barnstorlek och färgerna var så att klockorna stannade enligt mig! Dessutom så var det helt för könsstereotypt för min smak...

Jag ska dock inte dissa det helt. Priserna är absolut okej för den kvaliteten som de har rykte om och de använder en hel del ekologiska tyger och många plagg är Öko-texmärkta. Om jag skulle gå med mina barn på någon finare tillställning, som bröllop t.ex., så hade jag mycket väl kunnat tänka mig att hitta något passande i deras kollektion, men inte annars. Jag tror inte detta är kläder som barn själv hade valt. Min erfarenhet är att barn vill ha klara färger, oavsett om det är barn som är vana vid unisexkläder eller om det är "tuffa pojkar" eller "fina prinsessor", men jag kan ha fel...

Vad säger ni? Hur tänker ni när ni klär era barn? Får de själv vara med och välja eller är det ni som bestämmer?

Bilderna är lånade från Meandi's facebooksida och Pomp de Lux hemsida

4 kommentarer:

  1. Men... nu fick du mig att gå in på PompdeLux och handla. De har ju jättesöta puffiga jeans (inte ofta man hittar bekväma jeans till barn). I övrigt håller jag med om bristen på färger. Om de hade haft färgglada kläder hade jag handlat 20ggr så mycket (så det var kanske att allt bara var gråbeige...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. kanske BRA att allt bara var gråbeige, skulle det stå

      Radera
    2. Hahaha! Ja, jag håller med om att där fanns guldkorn, det är mer konceptet i stort som jag dissar... Känns skönt att det inte bara är jag som har svårt att hålla i plånboken ;) Men har du spanat in dessa inför sommaren?? Sådana fick både Iris och Folke :)

      http://www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/?productidentifier=60151572&colorid=2512082&sectionid=clothes&subsectionid=PANTS

      Radera
  2. Hej! Du har säkert koll på det men annars har Molo och Ej sikke lej fantastiska barnkläder i roliga färger och sköna material:)Kram Linn

    SvaraRadera