tisdag 2 augusti 2011

Helenas Henna

Idag var jag och hämtade ut ett roligt paket! Har länge spanat på en sida som heter Helenas Henna och varit sugen på att testa en del produkter därifrån. Igår tog jag mig tillsist i kragen och klickade hem lite. Snacka om snabb leverans förresten, beställde igår eftermiddag och kunde hä,ta ut hos mitt Schenker-ombud idag!

Paketet innehöll bland annat en påse tvättnötter som genast fick ta en premiärtur i tvättmaskinen. Ska meddela resultatet imorgon när tvätten är upphängd och torkad. Kändes skönt att för sista gången (förhoppningsvis) rensa ut allt äckligt tvättmedel som fastnat i facken och slänga in "nötterna" istället. Droppade några droppar lavendelolja i sköljmedelsfacket också, bara ääälskar doften av lavendel!

Lavendeln hade jag dock egentligen beställt främst till mitt hår, så det blev mest en bonus till tvätten. Jag har länge varit intresserad av att prova på någon form av naturlig hårvård. Har kollat runt lite bland folk som använder "No Poo"-metoden, dvs tvättar utan schampo. Det finns massa varianter på detta och jag har provat liten men inte blivit riktigt nöjd. Nu har jag istället beställt hem örter att tvätta håret med! En del ligger nu i blöt och ska göra det över natten och sen ska det blandas i mer imorgon. Ska bli riktigt kul att testa att tvätta håret sen! Det kan ta upp till en vecka för håret att vänja sig, så jag återkommer sen med hur det har gått samt skriver lite om vad det är jag har använt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar